09/08/2016

Tražili ste - gledajte (glasovi 19 sudija)

U prethodnih petnaestak godina bio sam ne samo izuzetno uspešan učesnik enigmatskih takmičenja u Srbiji i inostranstvu, nego sam poznat i kao organizator brojnih vrhunskih enigmatskih, kvizaških i logičkih takmičenja. U sve to ulagao sam mnogo vremena, energije i novca, pa verujem da uprkos kampanji koju protiv mene intenzivno vode Slavko Bovan i njegovi sateliti, još uvek ima mnogo ljudi koji su mi zahvalni na svemu što sam doprineo za razvoj enigmatike u Srbiji i regionu. Mislim da sam najzaslužniji što se povećao kvalitet, raznovrsnost i zanimljivost takmičenja, a enigmati koji su pratili ono što radim mogli su se uveriti da sam postavio neke daleko veće standarde od prethodnih. 

Ove godine od Enigmatskog saveza Srbije dobio sam odrešene ruke da osmislim kalendar takmičenja, a Otvoreno prvenstvo Srbije za anagramiste spada u ono što sam predložio. Krajem godine trebalo bi da se održi i šampionat Srbije u sastavljanju zagonetaka, sa ukupno šest disciplina u tri kola, takođe sa novčanim nagradama. Sve to unapređuje sadržaj aktivnosti u ESS i kvalitet enigmatike, stoga bi enigmati trebalo da budu zahvalni što sam svoje bogato znanje i iskustvo usmerio na dobrobit svih članova saveza. Zaista je ružno i sramotno da meni, koji sam prethodnih godina bio najuspešniji srpski enigmata (sa rekordnim brojem pobeda i šampionskih titula) neki pojedinci upućuju insinuacije da nameštam takmičenja kako bih pobedio.

Kao što sam već rekao, od 2002. do 2006. godine, kad sam na Međunarodnom prvenstvu Srbije za anagramiste dozvoljavao da se javno vide ocene glasača, bilo je velikih svađa i to je jedini razlog zašto praktikujem da glasove možemo videti samo ja i ljudi koji mi pomažu u organizaciji. Mislim da bi to trebalo da bude dovoljno za svakog normalnog čoveka, da je zaista suludo sumnjati da časni i pošteni ljudi kao što su Aco Janković, Ivan Andonov, Nenad Savić (još ranije Rade Goljović i Branko Bjeličić) učestvuju sa mnom u nameštaljkama. U nekim normalnim okolnostima ignorisao bih takve insinuacije, ali pošto je ona magarčina digla toliku dreku, da se time blatimo ne samo ja i suorganizatori, nego i sam Enigmatski savez Srbije, napraviću iznimku pa ćete moći da vidite sve glasove i uverite se da je sve tačno u cifru (što je proverio i Nenad Savić u excel tabeli).

Elem, u glasanju je učestvovalo 19 sudija: Nebojša Dragomirović, Zoran Radisavljević, Tomislav Popović, Dragiša Cetić, Snežana Stamenković - Jovanović, Mihajlo Džudžar, Ivan Andonov, Rade Goljović, Dejan Spasić, Mirko Rančić, Radenko Raković, Života Petković, Miroslav Lazarević, Branko Bjeličić, Nenad Savić, Darko Marković, Vladimir Šarić, Aco Janković, Branislav Nikić. Osim Ace Jankovića, svi su imali i takmičarske radove.



Glasanje na takmičenju nije obavezno, ali je poželjno da učesnici šampionata budu i glasači, da ne bi bilo komentara kako neko izbegava da daje glasove konkurentima. Verujem da niko od takmičara ne razmišlja na taj način i da su glasanje propustili samo zato što su bili zauzeti ili su zaboravili. Inače, iz iskustva vam mogu reći da se na Međunarodnom prvenstvu Srbije za anagramiste (gde se unapred zna ko su autori anagrama) glasa vrlo korektno, da nisam primetio bilo kakvo favorizovanje ili izbegavanje, čak se dešavalo da dobijem hrpu glasova baš od najbližih pratilaca na tabeli. Ovo je sve prijateljska igra i iskusni ljubitelji enigmatike u mene i pomoćnike imaju poverenje, stoga bih zamolio nove takmičare da ne veruju nekim zlobnim, zavidnim i pokvarenim ljudima koji hoće da me oblate i omalovaže moje zaslužene šampionske titule. Plasman takmičara je potpuno realan, jer kad ima mnogo glasača onda je smanjena mogućnost da neke čudne sudijske odluke imaju veliki uticaj na konačni plasman.

No comments:

Post a Comment